Energiewirtschaft VZ
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Selected Topics Social Competences

Niveau der Lehrveranstaltung/des Moduls laut Lehrplan

Fortgeschritten

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung/des Moduls

Exemplarische Darstellung einer möglichen Lehrveranstaltungskombination für die TURKU University of Applied Sciences, Finland:

1) Responsible Business Management, 5 ECTS
This course aims at providing the participants with the current tools and instruments for managing world-class business. For far too long business has concentrated on the profit mandate without regard to such issues like the environment and the sustainable future of the consumers. In this course, we are going to demonstrate that good business ethics makes good business sense. The world has witnessed thousands of liquidations, bankruptcies, mergers, alliances, and partnerships.
Corporate scandals highlighted the need for improved business ethics and corporate disclosures of financial transactions. Thus the challenges and opportunities facing organizations of all sizes today are greater than ever.

2) Business Game, 3 ECTS
The student improves his/her team work skills and understanding of business activities. The aim of the business game is to improve his/her managerial skills as well as skills in decision-making process and team work. The business game offers a case example, simulation and throughout knowledge of the different operations of a company – a knowledge which can be transferred to the real-life situations and also different types of business sectors and clusters. Typically the business game gives the student a wonderful, different learning example, simulation of the “big picture” of thecompany environment, where many different skills and all previously learnt must be put into the practice. It teaches and gives entrepreneurial skills, project work skills as well as gives practical tools for today’s business world.

Voraussetzungen laut Lehrplan

Fremdsprache I, II, III

Lehrinhalte

Eine allgemein gültige Beschreibung der Lerninhalte für das Auslandssemester kann und soll aufgrund der Vielzahl der Partnerhochschulen sowie der dort gebotenen Wahlmöglichkeiten nicht definiert werden, um den Freiraum für die Studierenden zu wahren. Im Folgenden werden exemplarisch Lehrveranstaltunginhalte dargestellt. ECTS bzw. nationale Credits sind angegeben. Die Studierenden unterliegen den jeweiligen Prüfungsmodalitäten an der Partnerhochschule.

empfohlene Fachliteratur

Rosenberg M.; Holler I.: Gewaltfreie Kommunikation: Eine Sprache des Lebens, 12. Auflage, Junfermann Verlag, 2016
Schulz von Thun F.: Miteinander reden 1: Störungen und Klärungen: Allgemeine Psychologie der Kommunikation, 48. Auflage, Rowohlt Taschenbuch Verlag, 2010
Knapp P.: Konflifkte lösen in Teams und großen Gruppen: Klärende und deeskalierende Methoden für die Mediations- und Konfliktmanagement-Praxis im Business, 2. Auflage, managerSeminare Verlag, 2014

Bewertungsmethoden und -kriterien

Werden von der Partnerhochschule festgelegt

Unterrichtssprache

Wird von der Partnerhochschule festgelegt

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

6

geplante Lehr- und Lernmethoden

Werden von der Partnerhochschule festgelegt

Semester/Trimester, in dem die Lehrveranstaltung/das Modul angeboten wird

5

Name des/der Vortragenden

N.N.

Studienjahr

3

empfohlene optionale Programmeinheiten

Keine Angabe

Kennzahl der Lehrveranstaltungen/des Moduls

V.ALS.02

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Pflichtfach

Art der Lehrveranstaltung

ILV

Praktikum/Praktika

Nicht zutreffend