International

The Visitor Experience: Theory, Method, Practice

Niveau der Lehrveranstaltung/des Moduls laut Lehrplan

First Cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung/des Moduls

Upon completion of this course students will be able to
• analyse the visitor experience in terms of perception, response, meaning making and memory
• provide examples for key findings in visitor research
• understand the impact of media technologies on the experience of exhibits
• distinguish between the consumption and appropriation of exhibits through media displays
• document their own visitor experience with empirical methods of visitor research

Voraussetzungen laut Lehrplan

Accredited students of University of Applied Sciences of Kufstein and International Program

Lehrinhalte

• introduction to models of visitor experience
• visitor research in museum management
• visitor research in garden tourism
• digital mediation and appropriation of exhibits
o exploring: visitors´ experience with mobile guides and AR applications
o incorporating: visitors´ use of photography
o storytelling: narrated memory of visits in social media
• putting visitor theory to the test: excursion to selected gardens of Vienna

empfohlene Fachliteratur

• Packer, J. & Ballantyne, R. (2016). Conceptualizing the Visitor Experience, A Review of Literature and Development of a Multifaceted Model. Visitor Studies, 19 (2), 128-143.
• Vermeeren, A. & Calvi L., Sabiescu A. (Eds.). (2018). Museum Experience Design. Crowds, Eco-systems and Novel Technologies. NY: Springer.

Additional reading materials will be noted within the course

Bewertungsmethoden und -kriterien

• Preparation of questions about sites of excursion (20%)
• Documentation of selected objects of interest with mobile phone (30%)
• Analysis and reflection of visitor experience in a paper (50%)

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

geplante Lehr- und Lernmethoden

Lecture, group work, excursion

Semester/Trimester, in dem die Lehrveranstaltung/das Modul angeboten wird

2

Name des/der Vortragenden

Prof. (FH) Dr. Sibylle Moser

Studienjahr

First Cycle

empfohlene optionale Programmeinheiten

none

Kennzahl der Lehrveranstaltungen/des Moduls

IP_SS19

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

optional

Praktikum/Praktika

none

News der FH Kufstein

Ersten BEADY DAYS aktivieren zu Neugierde, Mut und Beharrlichkeit

Zwei Tage lang wurde das Kufsteinerland zum Zentrum für visionäre Botschaften, zukunftsgerichtete Dialoge und Debatten. Die ersten BEADY DAYS waren für alle Beteiligten – Teilnehmer, als auch Initiatoren - eine motivierende Erfahrung.

Mehr erfahren
Neuer Marketing Professor im Tagesschau Interview

André Haller besetzt seit Herbst 2019 die Professur für Marketing & Kommunikationsmanagement und Digital Marketing an der FH Kufstein Tirol. Für die Tagesschau gab der Kommunikationsexperte ein Interview zum Thema populistische Kommunikation.

Mehr erfahren
Kick-Off zur Veranstaltung „Regionaler HR Treff“

Die richtigen MitarbeiterInnen zu gewinnen und zu halten, entwickelt sich immer mehr zu einem kritischen Erfolgsfaktor für die nachhaltige Entwicklung. Die Veranstaltung „Regionaler HR Treff“ erörterte relevante Fragestellungen mit Unternehmen aus der Region.

Mehr erfahren