Corporate Transformation Management PT
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Stakeholder communication

level of course unit

2.Semester Master: 1st Study cycle

Learning outcomes of course unit

The students:
• are familiar with different communication theories
• are able to conduct a stakeholder analysis
• know the principles of crisis communication
• are able to distinguish between the essential theoretical principles of PR conception in transformation situations
• are able to apply tools and methods for successful communication
• are able to distinguish between analog and digital communication

prerequisites and co-requisites

2. Semester: no information

course contents

• Early recognition and early disclosure - the role of the media
• Systemic analysis within the communication strategy
• Stakeholder analysis and communication requirements of different stakeholders
• Creditor communication as a specific challenge
• Reputation management as a core task of strategic communication
• Principles of crisis communication
• Essential theoretical foundations of the PR concept Transformation situations
• Learning tools and methods for successful communication in restructuring and transformation situations
• Mechanisms and modes of action of the media, taking into account the importance of digital media
• Working through case studies

recommended or required reading

Merten, K. (2013) Konzeption von Kommunikation. Theorie und Praxis des strategischen Kommunikationsmanagements, Wiesbaden.
Möhrle, H. (2016) Krisen-PR: Risiken und Krisen souverän managen - Das Handbuch der Kommunikationsprofis, Frankfurter Allgemeine Buch, Frankfurt.
Schwarz, A. (2010) Krisen-PR aus Sicht der Stakeholder. Der Einfluss von Ursachen- und Verantwortungszuschreibungen auf die Reputation von Organisationen, Wiesbaden.
Stahl, H. K. & Menz, F. (2013) Handbuch Stakeholder-Kommunikation: Überzeugende Sprache in der Unternehmenspraxis, Berlin.
Stumpf, M. & Wehmeier, S. (Hrsg.) (2015) Kommunikation in Change und Risk. Wirtschaftskommunikation unter Bedingungen von Wandel und Unsicherheiten, Heidelberg.
Vogler, P. (2019) Kommunikation in der Krise, in: Exler, M. W. & Situm, M. (Hrsg.) Restrukturierungs- und Turnaround-Management: Strategien, Erfolgsfaktoren und Best Practice für die Transformation (S. 95-114), Berlin.

assessment methods and criteria

• Seminar thesis
• Online questions

language of instruction

German

number of ECTS credits allocated

2.5

eLearning quota in percent

33

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Blended Learning

semester/trimester when the course unit is delivered

2

name of lecturer(s)

Sabine Enseleit, Othmar Prizovsky, Christoph Strobl

recommended optional program components

none

course unit code

2

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

Contact

Situm Mario
Prof. (FH) DDr. Mario Situm, MBA
Director of Studies
+43 5372 71819 147
Mario.Situmfh-kufstein.ac.at
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+43 5372 71819 500
bewerbungfh-kufstein.ac.at
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Internationales Symposium Restrukturierung

Jährlich findet das „Internationale Symposium Restrukturierung“ an der Fachhochschule Kufstein Tirol statt.

Restrukturierungs- und Turnaround-Management

Handbuch für die Praxis:
Restrukturierungs- und Turnaround-Management, 2. Auflage, Exler (Hrsg.)

Mehr Infos:
Publikationen

Restrukturierungs-Qualitätssiegel für Kufsteiner Masterstudiengang

Der berufsbegleitende Masterstudiengang Unternehmensrestrukturierung & -sanierung ist nach einjähriger Begutachtung offiziell TMA-zertifiziert – das renommierte Qualitätssiegel des Verbandes der deutschen Restrukturierungsexperten (TMA).

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