Web Business & Web Marketing Lab (E)
level of course unit
Bachelor
Learning outcomes of course unit
Im Bereich Web Business haben Studierende:
- ein grundlegendes Verständnis für die Mechanismen, die hinter der Geschäftstätigkeit im Web stehen (Huntley's Law, Moore's Law, Gilder's Law, Drucker's Law, Metcalf's Law usw.)
- Kenntnis über unterschiedliche Arten von Geschäftsmodellen im Web Business (C2C, B2C, B2B usw.)
- die Fähigkeit selbstständig Geschäftsmodelle zu entwickeln
Im Bereich Web Marketing haben Studierende:
- ein Verständnis für die Bedeutung von digitalem und inbound Marketing im Web Business
- Kenntnis von unterschiedlichen outbound/inbound Marketing Ansätzen (z.B. SEO, Content Marketing usw.)
- Können selbstständig eine Marketingstrategie für eine konkrete Aufgabenstellung entwickeln
prerequisites and co-requisites
none
course contents
In the lab the contents of the ILV "Web Business & Web Marketing" are deepened with the aid of practical exercises and case studies. The knowledge gained will be discussed in the group and thus allow a deep insight into and consolidation of the material, which was theoretically dealt with in the ILV.
recommended or required reading
- Chaffey, D. (2015): Digital Business and E-Commerce Management, 6th edition, Harlow: Pearson
- Scott, D. M. (2009): Die neuen Marketing- und PR-Regeln im Web 2.0, mitp Verlag
assessment methods and criteria
Portfolio assessment
language of instruction
English
number of ECTS credits allocated
2
eLearning quota in percent
0
course-hours-per-week (chw)
1
planned learning activities and teaching methods
- Lecture and discussion
- Working on case studies
semester/trimester when the course unit is delivered
2
name of lecturer(s)
Prof. (FH) Dr. Michael Kohlegger
course unit code
WIR5
type of course unit
practice
mode of delivery
Compulsory