International

Cross Cultural Management

Niveau der Lehrveranstaltung/des Moduls laut Lehrplan

First Cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung/des Moduls

Upon successful completion of the course, students will:
 Have a general awareness of the existence of various international business standards
 Know basic differences in international business operations
 Understand and explain issues of cultural awareness when conducting international business
 Understand the fundamentals of global business etiquette
 Explain and apply the concept of cultural awareness
 Perform an business cultural analysis (LESCANT) on a country and explain the implications of the results of the analysis

Voraussetzungen laut Lehrplan

Basic understanding of the fundamentals of business administration

Lehrinhalte

 Overview of the field of international business
 Cultural dimensions of international business
 Global business etiquette
 Cultural awareness
 LESCANT Model (David Victor) of country analysis
recommended or required reading
Instructor provided course materials
Understanding Cross-Cultural Management, 3rd Edition by Marie-Joelle Browaeys & Rober Price (2015)
Global Business Etiquette: A guide to international communication and customs by Jeanette S. Martin and Lillian H. Chaney (2008)

empfohlene Fachliteratur

Instructor provided course materials
Understanding Cross-Cultural Management, 3rd Edition by Marie-Joelle Browaeys & Rober Price (2015)
Global Business Etiquette: A guide to international communication and customs by Jeanette S. Martin and Lillian H. Chaney (2008)

Bewertungsmethoden und -kriterien

Lecture discussion and case study participation (10%)
Country Analysis – written (20%)
Country Analysis – presentation (20%)
Written Test (50%)

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

geplante Lehr- und Lernmethoden

 In class lecture
 Discussion
 Case study analysis
 LESCANT country analysis (group project)
 Group presentations

Semester/Trimester, in dem die Lehrveranstaltung/das Modul angeboten wird

1

Name des/der Vortragenden

Mark Romanelli, MBA

Studienjahr

1

empfohlene optionale Programmeinheiten

non

Kennzahl der Lehrveranstaltungen/des Moduls

IP_WS1718_22

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

Wahlfach

Praktikum/Praktika

not applicable

News der FH Kufstein

„DataKMU“ hilft Wirtschaftsunternehmen bei der Datenauswertung

Das Interreg-Forschungsprojekt „DataKMU“ wurde mit dem Ziel ins Leben gerufen, Einzelexpertisen zu vereinen. 6 Partnerinstitutionen aus der Wissenschaft unterstützen Wirtschaftstreiben bei der Entwicklung von Best-Practises für regionale Fragestellungen.

Mehr erfahren
MKM Studierende zeigen wie Angewandtes Marketing funktioniert

In einem ausführlichen Bericht beschreibt Dr. Holzweber, Hochschullehrer für Marketing, was unter angewandtem Marketing zu verstehen ist und welche Praxisprojekte die Studierendengruppen im letzten Semester durchgeführt haben.

Mehr erfahren
kubi – Bibliothek neu gedacht

Kitschromane, wissenschaftliche Handbücher, Kinderbücher, Datenbanken, Spiegelreflexkameras, Magazine. All das unter einem Dach? kubi – die neue Kufstein Bibliothek für Wissenschaft & Freizeit – macht‘s möglich!

Mehr erfahren