International

Sustainability and Energy Business

Niveau der Lehrveranstaltung/des Moduls laut Lehrplan

first cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung/des Moduls

Students get clear understanding of the main drivers of climate change. They know the main goals and targets of international conventions and the structure of the IPCC reports.
Students get used to handle dimensions of energy and power. Students get knowledge of key facts and visions of the application of Renewable Energy Systems, system dependencies of grid and generation and of energy market design.

Voraussetzungen laut Lehrplan

1.year of studies

Lehrinhalte

Students receive an overview of the most important terms and principles of the UN Sustainable Development Goals, national programs and accompanied reporting and control. Using the MIT Enroad simulator tool they will research and design their own program to fulfill the goals of the UN Paris agreement of climate change in a workshop. Concerning the targets of improving Renewable Energy Systems and of enhancing energy efficiency the resources and integration into infrastructure and energy markets will be discussed.

empfohlene Fachliteratur

Sachs, J., Schmidt-Traub, G., Kroll, C., Lafortune, G., Fuller, G. (2019): Sustainable Development Report 2019. New York: Bertelsmann Stiftung and Sustainable Development Solutions Network (SDSN)
"Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development". United Nations – Sustainable Development knowledge platform. Retrieved 23 August 2015.
Jones, A. et al.: En-ROADS User Guide, [https://docs.climateinteractive.org/projects/en-roads/en/latest/]
IPCC, 2022: Climate Change 2022: Mitigation of Climate Change. Contribution of Working Group
III to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change

Bewertungsmethoden und -kriterien

Deliveries of workshop groups and open book tests.

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

eLearning Anteil in Prozent

0

Semesterwochenstunden (SWS)

2

geplante Lehr- und Lernmethoden

Blended learning and working groups

Semester/Trimester, in dem die Lehrveranstaltung/das Modul angeboten wird

2

Name des/der Vortragenden

Prof. (FH) Dr.Ing. Wolfgang Woyke

empfohlene optionale Programmeinheiten

keine

Kennzahl der Lehrveranstaltungen/des Moduls

IP_TEC101

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

Pflichtfach

Praktikum/Praktika

none

News der FH Kufstein

Matura Award 2024 geht an das Gnadenthal Gymnasium Ingolstadt

Dieses Jahr hatte die Klasse Q12 des Gnadenthal Gymnasiums Ingolstadt beim Matura Award Wettbewerb der FH Kufstein Tirol besonders viel Glück. Unter den vielen Teilnehmenden aus Österreich, Deutschland und Südtirol entschied das Los zugunsten der Klasse des musischen Gymnasiums.

Mehr erfahren
Studienreise Sarajevo 2024

28 Studierende des Vollzeit-Masterstudiengangs Sports, Culture & Event Management (SCEM) der FH Kufstein Tirol organisierten für Mitte April eine fünftägige Studienreise nach Sarajevo. Während der Reise besuchte die Gruppe verschiedene interessante Organisationen aus den Bereichen Sport, Kultur und Veranstaltungen.

Mehr erfahren
Studium mit Lehrabschluss – geht das?

Die Antwort ist: JA! Ein Studium an einer Fachhochschule in Österreich ist grundsätzlich auch mit einem facheinschlägigen Lehrabschluss möglich. Maximal drei Zusatzprüfungen in Deutsch, Englisch und Mathematik müssen im ersten Studienjahr absolviert werden, um die Hochschulreife zu ersetzen.

Mehr erfahren