International

Brand Management, Commercials & Valuation (E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

Students
• know what a brand is and know the relevant mechanisms of a strong brand
• can analyze and interpret commercials with regard to brand positioning
• can establish a brand strength scoring
• know the relevant parameters for a brand valuation
• know what a discounted cash flow model is and can carry out initial calculations with Excel
• know the financial side of Brand Valuation
• are able to carry out initial financial brand valuations (relief-from-royalty-method).
• know what weighted average costs of capital (WACC) and the capital assets pricing model (CAPM) are

prerequisites and co-requisites

none

course contents

• Brand strategies & brand strength
• Brand stretching
• Commercial analysis
• Brand Equity & Brand Valuation
• Discounted cash flow model (Excel calculations)
• Brand Finance & financial value of a brand
• Merging of brand strength & financial parameters (WACC, CAPM, DCF)

recommended or required reading

Salinas, G. (2009): The International Brand Valuation Manual; Wiley; 9780470740316
Aaker, D. (2010): Building Strong Brands; 978-1849830409

assessment methods and criteria

Presentation & Valuation of a brand

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Blended learning

semester/trimester when the course unit is delivered

2

name of lecturer(s)

Giuseppe Sorrentino, MA

year of study

1

recommended optional program components

none

course unit code

IP_BUS132

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

News of the FH Kufstein

Gesundheit im Fokus: Ein Tag voller Inspirationen an der FH Kufstein Tirol

Der erste erfolgreiche Gesundheitstag am 18. April an der FH Kufstein Tirol verlief mit Energie und Enthusiasmus. Dabei erlebten Mitarbeitende, Studierende und die Öffentlichkeit ein kostenloses und vielseitiges Programm, das Gesundheit und Wohlbefinden in den Mittelpunkt stellte.

Learn more
Innovative Praxisprojekte im Studiengang Smart Products & Solutions an der FH Kufstein Tirol

In einer Reihe von herausragenden Praxisprojekten haben sich Studierende des Masterstudiengangs Smart Products & Solutions an der FH Kufstein Tirol mit zukunftsweisenden Technologien auseinandergesetzt.

Learn more
Den Kufsteiner Campus hautnah erleben

Die Fachhochschule Kufstein Tirol ermöglichte Interessierten zum zweiten Mal in diesem Jahr, einen Blick hinter die Kulissen zu werfen. Auf dem Programm standen Hausführungen, Laborbesichtigungen, Studiengangspräsentationen und Schnuppervorlesungen. Auch Gespräche mit aktuell Studierenden waren möglich.

Learn more