International

Finance Lab

level of course unit

first Cycle

Learning outcomes of course unit

The students are able to: • develop and apply basic principles of finance, especially in the field of investment alternatives and portfolio theory. • describe asset classes and financial tools. • test personal investment decisions on the computer via virtual platforms. • strengthen their analytical skills.

prerequisites and co-requisites

none

course contents

• Basics of modern portfolio theory • Risk and return profiles of selected asset classes
• Properties of shares, bonds, indices, options and futures

recommended or required reading

• Berk, Jonathan; DeMarzo, Peter: Corporate Finance. Pearson (latest edition)
• Hull, John C.: Options, Futures and Other Derivatives. Pearson (latest edition)

assessment methods and criteria

Participation and presentation

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

-

semester/trimester when the course unit is delivered

2

name of lecturer(s)

MMag. Christopher Miess, MSc.,

course unit code

IP_BUS135

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

-

News of the FH Kufstein

Praxisprojekt Kufstein24: Rund um die Uhr Bewegung

Am 19. und 20. April hieß es wieder nonstop Sport in Kufstein. Unter dem Motto Sport kennt keine Grenzen nahmen knapp 300 begeisterte Teilnehmer:innen aller Altersgruppen an dem vielseitigen und abwechslungsreichen 24-Stunden-Programm teil und nutzten die zahlreichen Sport-Angebote.

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Effizienzpotentiale: KI-gestützte Prozesse in ERP-Systemen

Beim 22. PQM-Dialog an der FH Kufstein Tirol Mitte April drehte sich alles um den Einsatz von künstlicher Intelligenz in ERP-Systemen. Expert:innen diskutierten über Chancen, Herausforderungen und die Zukunft von KI vor 140 Teilnehmenden und gaben einen optimistischen Ausblick.

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Science-Fiction-Autor Jo Schuttwolf über Digitales Marketing in der Literatur

Von Bookfluencern, Crossover Ideen und künstlicher Intelligenz in der modernen Literaturlandschaft erzählte Jo Schuttwolf in einem Interview mit Bert Neumeister, Lehrender im Masterstudiengang Digital Marketing an der FH Kufstein Tirol und gab weitere interessante Einblicke.

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