International

Sustainability and Energy Business (E)

Niveau der Lehrveranstaltung/des Moduls laut Lehrplan

first cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung/des Moduls

Students get clear understanding of the main drivers of climate change. They know the main goals and targets of international conventions and the structure of the IPCC reports.
Students get used to handle dimensions of energy and power. Students get knowledge of key facts and visions of the application of Renewable Energy Systems, system dependencies of grid and generation and of energy market design.

Voraussetzungen laut Lehrplan

1.year of studies

Lehrinhalte

Students receive an overview of the most important terms and principles of the UN Sustainable Development Goals, national programs and accompanied reporting and control. Using the MIT Enroad simulator tool they will research and design their own program to fulfill the goals of the UN Paris agreement of climate change in a workshop. Concerning the targets of improving Renewable Energy Systems and of enhancing energy efficiency the resources and integration into infrastructure and energy markets will be discussed.

empfohlene Fachliteratur

Sachs, J., Schmidt-Traub, G., Kroll, C., Lafortune, G., Fuller, G. (2019): Sustainable Development Report 2019. New York: Bertelsmann Stiftung and Sustainable Development Solutions Network (SDSN)
"Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development". United Nations – Sustainable Development knowledge platform. Retrieved 23 August 2015.
Jones, A. et al.: En-ROADS User Guide, [https://docs.climateinteractive.org/projects/en-roads/en/latest/]
IPCC, 2022: Climate Change 2022: Mitigation of Climate Change. Contribution of Working Group
III to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change

Bewertungsmethoden und -kriterien

Deliveries of workshop groups and open book tests.

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

eLearning Anteil in Prozent

0

Semesterwochenstunden (SWS)

2

geplante Lehr- und Lernmethoden

Blended learning and working groups

Semester/Trimester, in dem die Lehrveranstaltung/das Modul angeboten wird

1

Name des/der Vortragenden

Prof.(FH) Dr. Wolfgang Woyke

Studienjahr

1

empfohlene optionale Programmeinheiten

keine

Kennzahl der Lehrveranstaltungen/des Moduls

IP_TEC101

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

Pflichtfach

Praktikum/Praktika

none

News der FH Kufstein

Praxisprojekt: Gewaltprävention in Kindergärten

Studentinnen des Bachelorstudiengangs Unternehmensführung gestalteten eine Medienbox namens MutMach-Box – Mut steht uns gut in Kooperation mit den Kufsteiner Soroptimistinnen, um Kinder und Pädagogen: innen in Kindergärten über Gewaltprävention aufzuklären.

Mehr erfahren
Erfolgreicher 2. Open Innovation Workshop für GREENE 4.0

Mitte Februar 2024 fand an der FH Kufstein Tirol der 2. Open Innovation Workshop für das Projekt GREENE 4.0 statt. Das Event zog wichtige Akteure aus dem Bereich der Innovation an, darunter Vertreter:innen der Wirtschaftskammer Tirol, des Inncubators und des Innovationsnetzwerks Kitzbühel.

Mehr erfahren
Praxisprojekt: Stärkung der Arbeitgebermarke Montanwerke

Studierende des Bachelorstudiengangs Marketing & Kommunikationsmanagement der FH Kufstein Tirol haben in enger Kooperation mit den Montanwerken Brixlegg ein durchdachtes Social Media Konzept erarbeitet. Ziel war es, die Arbeitgebermarke zu stärken und auszubauen.

Mehr erfahren